שיווק באינטרנט הינו אמצעי יעיל לפרסום וקידום מכירות, המספק סביבה אינטראקטיבית נגישה, פשוטה וקלה להתמצאות עבור הלקוחות. בנוסף, באמצעות כלי השיווק השונים שברשת מתאפשרת פנייה אל קהלי יעד ממוקדים, ומוקנית היכולת לעדכן ולערוך את תכני הקמפיין ביעילות ובמהירות. כדאי לדעת שברשת האינטרנט קיימים מגוון מסלולי שיווק, ומתוכם החשוב והבסיסי ביותר הינו בניית אתר איכותי וקידומו. על האתר עצמו מתווספים דפי נחיתה ומערכת דיוור ישיר, המספקים במשותף קמפיין שיווקי אפקטיבי ובכך מעלים את היקף המכירות של העסק המפרסם. עם זאת, יש לציין שעבור כל עסק ומוצר יש לבנות מערך שיווקי ספציפי המתאים לצרכיו ולמאפייניו השונים. בסעיפים הבאים נפרט יותר על כל אחד מחלקי השיווק באינטנרט.
בניית אתר לשיווק באינטרנט
בעשור השני של שנות האלפיים מבוצע חלק נכבד מהעסקאות והרכישות באמצעות מסחר אלקטרוני ברשת האינטרנט. כאמור, בניית אתר וקידומו הינם בגדר חובה עבור המעוניינים ליטול חלק במסחר זה. האתר משמש כזרוע נוספת של העסק ואף מהווה סניף לכל דבר, עם אפשרויות הצגת שירותים וסחורה, מבצעים והנחות, שיווק וקידום, ומכירות און ליין. חשוב לדעת כי עלויות בנייתו של אתר משתנות בהתאם לאופיו, גודלו ומורכבותו. למשל, ניתן לבנות אתר בחינם באופן עצמאי בעזרת תוכנות ייעודיות המופצות באינטרנט דוגמת וורדפרס וג'ומלה, ואילו עסקים הנדרשים לאתר מקורי ומורכב יעדיפו לרוב לפנות אל חברות מקצועיות בתחום. כתובותיהם של אתרים משתנות בהתאם לחברות אחסון אתרים העשויות להיות מקומית או בינלאומיות, והבחירה בין אחסון אתרים בחו"ל או מקומי תלויה בצרכי האתר ובעליו.
דפי נחיתה לשיווק העסק
דפי נחיתה הינם כלי יעיל ומומלץ עבור שיווק באינטרנט, שכן הדפים מאפשרים לבעל העסק לכוון את הגולש ישירות אל הנקודות והמוצרים העכשוויים שאותם הוא מעוניין לקדם. עם זאת, על מנת שדפי הנחיתה יהיו אפקטיביים ובעלי אחוזי המרה גבוהים, כלומר מספר גבוה של הקלקות לדף המיועד, חשוב לבנותם באופן חכם ויעיל. בניית דפי נחיתה יעילים כרוכה בין היתר ביצירת דפים איכותיים, קצרים ובעלי מסר ברור ומדויק, המפנה את הגולשים לביצוע פעולה ספציפית ולא לאלטרנטיבות אחרות שיסיטו אותו ממטרת הדף. הפעולות הנפוצות ביותר בדפי הנחיתה הן יצירת קשר, מסירת פרטים אישיים או רכישת מוצר. כדי לבנות דפי נחיתה ניתן להירשם לשירות דפי נחיתה או לקבל דפי נחיתה בחינם מחברות הנותנות מספר דפים ללא עלות.
דיוור ישיר לשיווק יעיל וממוקד
דיוור ישיר הינו כלי שיווקי חשוב המאפשר למעשה לבעלים ליצור מועדון לקוחות של העסק. דיוור בעל רשימת תפוצה ממוקדת ונכונה יקנה קשר רציף עם לקוחות החברה, ובתוך כך גם יגדיל את חשיפתה ואת היקף מכירותיה. בנוסף, הדיוור הישיר מאפשר פילוח של רשימת תפוצה למאפייניה השונים וזאת על ידי סקרים, שאלונים, תגובות ופעולות שהגולש מבצע. נתונים אלו מסייעים לעסק לשלוח דיוורים ממוקדים בעלי תכנים ספציפיים לכל נמען. לדוגמא, חברה המשווקת מוצרים טבעיים תשלח ניוזלטר שמתמקד במוצרי קוסמטיקה לגולשת שהתחום מעורר בה עניין, ואילו לגולש אחר יישלח דיוור העוסק בתרופות טבעיות.
אלה הפעולות העיקריות שחובה על כל בעל עסק שרוצה להיכנס לתחום השיווק באינטרנט לעשות.
הכותב הנו מפיץ של חברת מילוקן, המאפשרת בניית אתר, מערכת דפי נחיתה, מערכת דיוור, חדר ועידה ועוד, הכל במערכת אחת.